fredag 24 september 2010

Virkade tårtor



Premiär-inlägg!
Pompa och ståt, det här är mitt första blogginlägg någonsin.

Prinsesstårtan och dammsugaren är virkade på "frihand". Rosen på tårtan är ett försök att virka efter mönster.  Jag måste dock förstått fel, för rosen blev inte alls likadan som rosen på den tillhörande bilden till mönstret.
Men, jag tycker att den blev ganska fin ändå.

Både tårtan och dammsugaren har nu fått flytta till yngste sonens dagisavdelning.


På översta hyllan på kakfatet finns två tårtor som jag gjort tidigare. På den rosa har jag schneidat till det lite extra och virkat små löv också. Rosorna och löven är virkade med broderitråd för att inte bli så klumpiga.

1 kommentar:

  1. Man blir såå sugen på fika när man ser dina fina bakverk! Kanske blir det en fika på stan senare i dag!
    Kram Cecilia...

    SvaraRadera