tisdag 2 november 2010

Blombrosch


Nu har även jag lyckats knåpa ihop en blombrosch, med inspiration från Gallerry och Nästet.

På holländska bloggen Mme Zsazsa finns en jättebra och enkel beskrivning, som man inte behöver kunna holländska för att förstå.

Min brosch fick dock inte samma schyssta retrokänsla som Errys  och Lottens, fast jag tog mod till mig och klippte i några av mina finaste vintagetyger. Det blev nog en lite för "snäll" kombination.

Dessutom var alla mina knappar som bortblåsta, så jag virkade en liten blomma att sätta i mitten i stället. Det kan kanske också ha bidragit till att min blomma blev mer mystrevlig än retro.

Men det blev i alla fall något virkat i dag ocskå.

4 kommentarer:

  1. Den blev ju jättefin med virkad mitt!

    SvaraRadera
  2. Hei Linda
    Så avansert og fin den ble! Så Lotten som jeg kjenner også gjorde slike ja.
    Tusen takk for hilsen på bloggen min og ha en glad kveld!
    Stor hilsen fra kaspara

    SvaraRadera
  3. Tycker den blev jättesöt!! Perfekt att smycka vinterkappan eller något annat med!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera