tisdag 16 november 2010

Handledsvärmare, men bara en...


De senaste dagarna har jag varit väldigt sugen på att sy något.  I går var jag på g, allt var tillklippt, struket, nålat, undertråd uppspolad på sin lilla spole, ja allt var klart.

Då går den lilla metallgrejen som man sätter undertråden i sönder. Den ska väl inte gå sönder?!

Skruvade i sär och försökte laga men det slutade med att en yttepytteliten fjäder flög i väg och försvann. Det vara bara att lägga ner syandet.

I dag har jag jagat efter en ny vad-det-nu-kan-heta, men råkade till slut hamna i en garnaffär. Kom därifrån med två olika nystan ullgarn som jag tänkte kunde bli bra handledsvärmare.

Jag hade tyvärr lite otur när jag tänkte, jag skulle ju så klart köpt TVÅ nystan av det tjocka garnet. Så nu sitter jag här och dricker te och virkar handledsvärmare, men bara en.

1 kommentar:

  1. Tröstkram...det är inte roligt när symaskinen krånglar! sånt skall bara fungera tycker man:)

    SvaraRadera