onsdag 17 november 2010

Hemmagjord hörnförvaring

Efter en längre tids irritation över att allt som oftast få en tapet- eller presentpappersrulle i huvudet när jag öppnat dörrarna till bokhyllorna, har jag gjort en förvaring åt dessa rullar.

Eftersom jag är dålig på att snickra och har mer vilja än pengar, fick jag använda mig av sånt jag hade hemma. Plats finns det inte heller mycket av, så det behövde bli en hörnförvaring inklämd mellan en bokhylla och en tavellist i min myshörna.

Jag skar isär en skorstenskartong, som jag tejpade ihop till den trekantig variant. Ett gammalt påslakan fick bli överdrag och foder. På den övervikta tygkanten kommer jag antagligen sy fast en spets som jag håller på att virka.

Det blev kanske inte den snyggaste eller mest stabila förvaringen, men under förutsättningarna helt okej. Jag hoppas dock att M förbarmar sig och bygger ihop en ordentligare hörnförvaring åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar