torsdag 30 december 2010

Delvis virkad kudde



Den virkade delen av det här kuddfodralet gjorde jag för några veckor sedan av det tjocka mysiga ullgarnet. Sen blev den delen liggande som ett litet dåligt samvete.

Det har tagit emot att göra klart eftersom jag inte riktigt vetat hur jag skulle få till det som jag ville. Men i går blev det i alla fall gjort.

Det var inte så lätt att sy i nästan centimetertjockt "virk" med min ganska dåliga symaskin från Rusta.

Vad som gjorde det ännu svårare var att hjärttyget var väldigt snålt tilltaget (snålheten bedrar visheten, som alltid). Jag ville ta så lite som möjligt och klippte hjärttygsgardinen, från Tradera, på bredden i stället för på längden, eller om det blir tvärtom. Där tyget var som kortast i alla fall.

Jag fick ihop det till slut även om det var lite knepigt, men det är nog inte det hållbaraste kuddfodralet i stan. Men den är fin att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar