torsdag 16 december 2010

Liten outfit till liten mjukishund



 Den här lilla hunden, som ska bli en julklapp, behövde lite kläder.

Eftersom det är en bäbishund tyckte jag att ett par volangunderbyxor skulle passa bra. Jag tycker att det är så sött, men jag har bara haft pojkbäbisar som jag inte velat klä i volanger ( ja, jag vet, nu var jag inte politiskt korrekt!), så nu tog jag chansen och virkade ett par rosa.

Übersött och gulligt!

Först hade jag tänkt göra en hjälmmössa också, men när jag provade den såg hunden inte riktigt klok ut. Så det fick bli ett öronband med en blomma på istället. 


Passformen på volangunderbyxorna blev riktigt bra och att virka volanger är riktigt roligt och inte alls så svårt som man skulle kunna tro. Så det blir nog fler volanger framöver.

2 kommentarer:

  1. Det blev ju såå gulligt så jag tror jag behåller hundbäbisen själv!

    SvaraRadera
  2. Det var det sötaste jag sett!

    SvaraRadera