onsdag 15 december 2010

Julbak


 Nu har jag äntligen bakat pepparkakor och lussebullar! Jag hann innan jul i alla fall.

Vis av erfarenhet bakade jag lussebullarna och lite mer än hälften av pepparkaksdegen själv när barnen var på skola och dagis. Ska vi göra allt tillsammans slutar det med bråk och att vi är arga allihop.

Nu blev pepparkaksbakandet med barnen riktigt lyckat, mycket lugnt och städat och inget bråk alls faktiskt.




H och R är så stora att de till och med dekorerade sina pepparkakor med kristyr helt själva. Jag trodde inte riktigt att de skulle klara det men det gick hur bra som helst.

Mina kristyrdekorationer blev kanske lite väl klumpiga, men så blir det när man är lat och gör en sprits av en plastpåse istället för att bemöda sig med att göra en ordentlig sprits.

Det hade nog varit värt att lägga lite extra tid på spritsen eftersom de dekorerade hjärtana ska hänga i fönstret. Ytterligare en lärdom inför nästa år. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar