torsdag 24 februari 2011

Finfint från Finland


 Det här underbara tyget kom med posten i dag. Hela vägen i från Finland.

Jag blev helt kär i det när jag såg det på Tradera och bestämde mig för att jag helt enkelt skulle ha det. Jag bara älskar blommönstret, särskilt de gula blommorna och de mindre, vita.

Som vanligt vet jag inte riktigt vad jag ska använda tyget till, men kanske en kjol eller tunika. Eller en väska.  En snygg solhatt kanske. Något som får en att tänka på sol och värme i alla fall. Det behövs för här hemma har vi haft svinkallt, några morgnar senast tiden har vi haft så lite som 13 grader inomhus (-20 ute) så nu tycker jag att det räcker med vinter. 

Så när man sitter inne med iskall nästipp är det inte konstigt att man blir kär i fina blommiga tyger som för tankarna till varmare tider och platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar