söndag 17 oktober 2010

ABC...J...R


I helgen blev det äntligen av att virka bokstäver till dagispojkarnas klädpåsar. Klädpåsarna sydde jag i början av terminen för att slippa stå där med en gummistövel, tre vantar och inga överdragsbyxor i kapprummet  och undra var, var, var resten fanns.

Det fattades bara en varsin bokstav till påsarna så att inte grejorna hamnar i fel påse.



Jag använde ett tjockare bomullsgarn för att det inte skulle ta eviga tider att virka klart. Det resulterade i att stoppningen, som är vit, syns ganska mycket. Så går det när man är lat.

Dagispåsarna är sydda av tyg från en gardinkappa, ett örngott och två påslakan. Fodret är även det sytt av ett påslakan.

Jag tycker att de ser väldigt trevliga ut, men en kompis tyckte att påsarna såg ut att vara ihopslängda av gammalt skräp från mormors linneskåp. Han hade ju typ rätt, det är  gammalt, mycket troligt att det kommer delvis från någon mormors linneskåp (inte min dock), men SKRÄP, eh, nej jag skulle inte tro det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar