tisdag 5 oktober 2010

Loppisfynd...nja


Idag blev det en tur till "Loppis-ladan". Bland ramarna hittade jag en liten söt en med rankmönster i guld och eftersom jag tycker om både rankmönster och guld, så blev den min för tjugo kronor.

Det fanns också lite andra fina ramar, men att köpa en bättre begagnad ram för bortåt femtio kronor känns inte riktigt som ett kap. Men som sagt, tjugo kronor kunde jag stå ut med.


 

En annan liten fin sak som jag köpt i "Loppis-ladan" en annan gång, är en fin liten påfågel i, kanske tenn.

Jag har svårt att motstå små djur i tenn, gjutjärn och brons, så  för trettio kronor fick den följa med hem. Både jag och barnen tycker att den är väldigt fin. Magnus är inte riktigt lika imponerad...

Men, hur fina jag än tycker att ramen och påfågeln är, kan jag inte förmå mig att kalla dem "loppis-fynd". Jag har kanske läst för många repotage om folk som fyndar diverse saker på loppis för inga pengar alls. Kanske är det därför det inte känns som att jag har fyndat.

Fast det spelar väl egentligen ingen roll när man hittat något riktigt fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar