torsdag 28 oktober 2010

Mormorsrutor på flaska



Jag ville gärna använda mina mormorsrutor, men insåg att det skulle ta lååång tid att få ihop tillräckligt till en filt. Alltså var jag tvungen att komma på något annat.

Och helt otroligt! 

En glasflaska som jag sparat för att använda som virknålsställ, var precis lagom stor för fyra rutor ihopvirkade till en cirkel.  En invirkad virknålsförvaring fick det bli.




Två små glasflaskor inköpta på Gotlandsloppis fick vara med brevid mormorsruteflaskan. Den ena har en krage av presentpapper och i den andra står ett skott med dr Westerlunds blomma på rotning och luktar hemtrevligt.



Med lite vadd i botten på flaskan blev det en perfekt virknålsflaska för de nålar som inte fick plats i fodralet som jag sydde härom dagen.

Riktigt tjusigt med mormorsrutor på flaska om jag får säga det själv...

4 kommentarer: