fredag 29 oktober 2010

Och hur tänkte jag här då!?


Idag hämtade jag mitt senaste Tradera-köp, ett slags sista-minuten-köp. Jag kunde inte låta bli 4 meter blommönstrad frotté från förr, det kan ju alltid vara bra att ha och så är det ju blommönstrat.


När jag öppnade paketet spred sig en svag doft av ladugård, så det blev till att tvätta det på en gång.

När det hängde på tork över trappräcket insåg jag hur mycket tyg det faktiskt är. Och hur mycket blått det är. Jag tycker inte så mycket om blått. Mönstret är jag  visserligen väldigt förtjust i. Blommönster är (i princip) aldrig fel och det här är i mitt tycke helt rätt.

Så det är inte så att jag på något sätt är missnöjd med mitt köp, men när jag ser tyget hänga där kan jag ändå inte låta bli att tänka:

-Vad ska jag med 4 meter blåblommig frotté till....

1 kommentar:

  1. Så mye fint du hekler...eller virkar som dere sier :) Legger meg til her som følger :)

    Hilsen Marit

    SvaraRadera