tisdag 26 oktober 2010

Mormorsrutor


Idag har jag för första gången provat att virka mormorsrutor. Det gick över förväntan och jag kände mig så duktig.


Jag googlade efter mönster och använde till slut det här. Mönstret var lätt att följa, även om man inte är van mönsterläsare och det är inte jag.

Mina rutor blev inte så stora, vilket ju kan bero på att jag skippade det 4:e varvet. Om jag ska göra en filt kommer det ta eviga tider med de här små söta rutorna.

Men det är klart, att virka mormorsrutor är klart beroendeframkallande, så vips kanske det är en färdig filt...

2 kommentarer:

  1. Vilka fina färger du har valt! Jag började på en sådan filt men nu ligger rutorna som ett ufo och hånar mig.... Jag inser att det aldrig kommer att bli en filt ;-) Men... kanske en halsduk, väska eller kudde?

    SvaraRadera
  2. Mormorsrutor är tacksamt att virka efs de blir färdiga fort!! ÄVen om hela filten kan ta lite tid :)

    Kom in o kolla min blogg för virkinspiration funnen på Form o Designcenter i Malmö!

    SvaraRadera