fredag 22 oktober 2010

Ugglor och älgar


 I dag har det flyttat in två nya, virkade, ugglor på tavellisten vid vår matplats.

Sen tidigare bor där två teak(?)ugglor som jag köpt på Tradera. Min morfar och mormor hade likadana på sin kryddhylla och plötsligt kände jag att jag ville ha, eller faktiskt behövde ha, såna ugglor.

De ugglor som fanns hos min morfar och mormor hade en av mina otaliga kusiner ärvt, så jag fick snällt jaga reda på ett par egna. Jag var så glad när jag fick hem mina ugglor!



 Så här ser hela tavellisten vid matplatsen ut. Barnens konst dominerar som synes.

Den största tavlan har R gjort. Den syns även i närbild på första bilden.



På den här änden finns två ugglor som svärmor köpte på loppis när M var liten.  När hon nyligen hade översvämning i källaren kom de fram och så fick de flytta hem till oss.

Hjärtat i ramen är från en servett som jag hittade i Finland hos Ms mormor.  Blocket med monster kommer från Lagerhaus.



Det här är ett av Js alster. Ugglan skulle man ju kunna tro var sydd av något av barnen, men nej, det är jag som har gjort den. Brevid är ett Transformersmärke.

Bilderna i det här inlägget tog mååånga timmar att fota, dels beroende på dåligt ljus, men även att jag var tvungen att några gånger springa ut i trädgården för att jaga bort älgar som åt på mina äppelträd. Därav rubriken ;).

Jag har i alla fall lärt mig i dag att älgar inte bryr sig om att man slamrar med grytlock (själv fick jag ont i öronen), men kastar man en näve småsten i huvudet på dem blir de rädda och springer iväg.

PS. Jag är urdålig på att kasta. Jag kastar löst och siktar dåligt, så det gjorde absolut INTE ont på älgen.

4 kommentarer:

  1. Åh, massa söta ugglor hos dig!

    Svar: Ja, nog är det samma, men det jag har är ett vykort från Tiger, så alltså har de lånat mönstret från Amy :) Det var därför jag inte fattade... :P

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Man får inte kasta sten på älgar...även om det bara är småsten! Tänk på vad du lär barnen för dumheter!

    SvaraRadera
  3. Barnen var inte hemma, haha!

    SvaraRadera