fredag 8 oktober 2010

Tvätt och lavendel



Igår hängde jag tvätt, vek tvätt och la in tvätt i garderober och lådor.

När jag la in sängkläder fanns det bara en lavendelpåse kvar av de jag gjorde i somras, så jag tog mig i kragen och gick ut och klippte lavendel i rabatten.

Sen var det bara att virka små påsar...och då var det ju väldigt passande att det var föräldramöte, för då hann jag med ganska mycket av virkningen. Innerpåsarna sydde jag av ett bättre begagnat lila trikåtyg.

Att hålla på med lavendel luktar VÄLDIGT starkt efter en stund, som om man pillat upp lavendeltvål i näsan. Trots att att jag blev lite snurrig lyckades jag ändå göra klart påsarna och fota dem ; )

Någon form av slutsats blir alltså att tvätt kan leda till något kreativt, men att man riskerar att bli lite snurrig på vägen...



1 kommentar:

  1. Älskar verkligen bilden på lavendeln!
    Är dock inte lika förtjust i doften...lite för tung.

    SvaraRadera