lördag 29 januari 2011

Armband


Nu har äntligen de små virkade bollarna/kulorna blivit ett armband!

De har flyttat runt mellan olika väskor och påsar och andra bra ställen i över en månad, i väntan på att jag skulle orka ta fram pärllådan ur pysselskåpet. Det stod lite saker på lådan så det var ju ganska avancerat. (Sakerna bestod av en portmonnä, en liten plåtburk, små pärlplattor och en ask med paljetter.)

Garnpärlorna fick sällskap av guldfärgade pärlor av kanske plast och en fin handgjord glaspärla som är tjusigt lila- och grönskimmrande inuti. Alltihop träddes upp på en dubbel, genomskinlig, elastisk tråd som fästes med mååånga knutar eftersom den gärna går upp.

För några år sedan, innan jag började virka, samlade jag på mig en hel del pärlor i hopp om att kunna göra massa fina smycken. Tyvärr var det inte alls min grej, det blir bara inte bra.

Pärlorna har jag dock kvar för de är så fina och jag har svårt att göra mig av med fina saker.

Dessutom ligger de fint nedlagda i en trälåda från IKEA som jag klätt in i ett av mina favoritinslagningspapper. Blommönster i mörkare och ljusare rosa, fint, fint, fiiint.

Och i dag fick jag ju faktiskt användning för pärlgrejorna, så slutsatsen blir väl att man inte kan ha för mycket handarbetes/pysselgrejor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar