tisdag 18 januari 2011

Under konstruktion


Det här ska bli ett lila iPhone-fodral till Cecilia som nu äntligen fått sin mycket efterlängtade telefon. Hon ville ha några blommor på också, och att jag hoppas att jag ska få det klart under kvällen.


Efter förra inlägget, det om bakelserna, fick jag en fråga från Renovationary Road. Hon undrade var jag hittar beskrivningarna till bakelserna och jag tänkte att någon annan kanske också undrar så jag svarar här.

Grejen är att jag inte använder beskrivningar, dels för att jag tycker att det är ganska jobbigt att virka efter beskrivning och om jag har beskrivning blir det inte riktigt som jag vill ha det.

Jag hämtar inspiration från bilder och tänker ut vad jag vill göra och kombinerar sen ihop t ex en "boll" med resårvirkad rektangel och vips har jag en cupcake.

Det kanske inte är någon vidare förklaring, men det det är egentligen ganska enkelt, det är bara fasta maskor och någon enstaka gång stolpar.

Just nu hittar jag inga bra youtube-klipp som visar olika "tekniker" som jag använder, men jag ska försöka hitta några bra framöver och länka till, för jag har lärt mig mycket på youtube. Och vem vet, någon annan kanske också kan lära sig något nytt.

Men att göra som jag gör, att testa sig fram, tar ganska mycket tid och jag vet inte hur mycket jag har repat upp för att jag inte blivit riktigt nöjd.

Så om man tycker att det är plättlätt att virka efter beskrivning är nog det att föredra, men tyvärr har jag inga bra mönster att dela med mig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar