tisdag 25 januari 2011

Solskenssubstitut


Mulet och grått, grått, grått.

Jag virkar på en beställning och har just inget skoj att visa. Tänkte därför att det kunde vara trevligt att visa solskensfärger som finns här hemma. Istället för riktig sol då.

Det var dock lättare tänkt än gjort.

Jag tycker att gult och orange är underbara färger, men jag fick verkligen leta för att hitta foto-objekt i dessa färger... en fin clementin med bladet kvar, mina älskade Arizona Tea-flaskor hemsläpade från USA, böcker, några kuddar, ränder på min termosmugg, Hawaii på jordgloben (!), pärlplatta, små tavlor, orkidé, och tyger och garn så klart.

Jag behöver mer gult och orange. Synd bara att jag ser ut som ett anemiskt åkerspöke när jag klär mig i gult. Finns några enstaka nyanser som funkar, men de är svårfunna.




 

Vill du ha mer solskenskänsla, kolla in Solig, en superfin solgul blogg. Jättefina kläder och väskor men min favorit är Solveigs elefanter. Helt underbara!


3 kommentarer:

  1. Hej, kul att du hittade in till mig. Jag håller med och älskar gult.. man blir såå glad av den färgen.

    Fin blogg du har, jag följer gärna med på dina äventyr framöver.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för dina fina ord! och JA! Visst blir man sugen på gult och orange såhär efter nyår. Tycker det var fina bilder och jag är som tokig i apelsiner nu...

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Gult och orange ger verkligen solskenskänsla, jag gillar de färgerna mer och mer! (har alltid vart mer dragen till den "kalla" färgskalan).

    PS: Arizona-flaskorna samlar jag också på , men har hittat alla här i Sverige (utom den finaste -den turkos-lila med Plum-smak, som jag saknar än).

    Svar: Ja, täcket är supermjukt och såå gosigt!

    SvaraRadera