måndag 31 januari 2011

Små virkade blommor


Dagens virkning resulterade i ett gäng små blommor. Blommorna ska sitta som dekoration på något annat virkat som jag kommer visa lite senare.

Under dagen har jag och mina fikagäster Yasmine och Malin (som hade med sig hembakade muffins och sockerkaka) hunnit med en sväng till garnaffären och Panduro. Det blev ljusrosa, vitt och gulbeige garn för min del.

Malin, som precis lärt sig virka, ville ha hjälp med att lära sig virka blommor. Jag visade och ritade och visade igen. Och hon lyckades riktigt bra.

Någon blomma blev det i och för sig inte, men väl en "magic circle". Jag förklarade också hur man ökar antalet maskor för att det ska bli rätt. Det dröjer nog inte länge innan Malin virkar rundlar och blommor på löpande band.




1 kommentar:

  1. Haha Ne ja tror nog inte de dröjer allt för länge. ;) jag testade idag med att göra en blomma men de gick inte så bra. :/ men ska fortsätta försöka nu.. :D

    SvaraRadera